Igår var jag på intervju i Ängelholm. Till skillnad från tidigare intervjuer så inleddes denna med att jag höll en (förberedd) presentation om mig själv på tio minuter. Sen följde intervju-frågor, som tog ungefär en halvtimma. Tjänsten jag söker är en av 9 platser i trainee-programmet "Familjen Helsingborg", som är ett samarbete mellan 11 kommuner i nordvästra Skåne. Kommer man med i det så är man trainee i totalt 18 månader, och varvar kommunala arbetsuppgifter med utbildning och ett gemensamt trainee-projekt. Helt suveränt ju! Håller tummarna för att jag får det, men det är skaplig konkurrens.
 
Annars var det kul att åka till en ny Skåne-stad, har aldrig varit i Ängelholm förut. Verkar vara en fin stad! Det var dock blåsigt när jag var där igår, så inget vidare "strosa-runt-på-stan"-väder tyvärr. Men vet vet, kanske får anledning att återvända dit?
 
Roliga namn fanns det i alla fall i Ä-holm. 
En tur till Sibirien någon? 

Kommentera

Publiceras ej