Lördagen spenderades i ett regnigt Malmö medan söndagen spenderades i ett soligt Lund!
 
I Malmö deltog jag med ett hundratal andra i "People Climate March". Det är ett sorts demostrationståg riktat till världens ledare att ta hållbarhetsfrågorna på allvar - klimat, (social) rättvisa, jämlikhet. Det var också en särskild känga riktad till Trump, som nu suttit 100 dagar som president i USA. Vi var många som trotsade det ihållande regnet och marscherade, skrek ut och visade upp våra budskap och lyssnade på inspirerande talare vid Stortorget. En självklarhet att vara med på för en miljömupp som jag! ;)
 
Dålig selfie-bild på mig under marschen.
Ihopsamling av folk till marschen.
 
 
Och igår var det Valborg i Lund, vilket innebär "Sveriges största spontantfest" i Stadsparken. Vet inte hur många det var där iår men tidigare har det legat på 25 000-30 000 personer. Jag missade detta spektakel och hajpade tradition förra året, så kände jag fick hänga på denna gång. Var med två klasskompisar och tillbringade fem timmar (!) på en filt i Stadsparken. Vädret var ju helt klart avgörande till att vi stannade där så länge. Va himla skönt faktiskt, men kom på sen att jag nog skulle smörjt in mig, blev ganska röd om snoken! ;) Därefter åt vi hämt-sushi i botaniska trädgården, för mig var det faktiskt första gången jag smakade på detta. Var inte så tokigt! 
         På kvällen blev det fortsatt festande för många, men jag hade fått inbjudan till en mysig filmkväll, så körde på det istället. Bra val tycker jag! ;) 
 
Vi var inte ensamma i stadsparken om man säger så...
 

Kommentera

Publiceras ej