Har tyckt slutet av veckan varit lite jobbig och stressig. Fick nyligen tillbaka kommentarer från min handledare om ett kapitel i min uppsats. Några av dessa är inte allt för roliga, av den anledningen att jag typ inte fattar hur jag ska bemöta dem... Det handlar om statistik, något jag inte är speciellt haj på. Har suttit och pillat i Excel och googlat på hur jag ska göra, men kommer ingen vart. Om jag inte råkar bli statistik-smart över en natt eller så får jag väl krypa till korset och erkänna att jag inte kan. Eller hitta någon som kan hjälpa mig. Grejen är ju med att jag inte vet om jag verkligen MÅSTE göra det här. Jag försöker ju jobba med att vara lite mer "good enough", och det tycker jag har lärt mig mer och mer under min tid i Lund. Och har inte lust att arbeta ihjäl mig med uppsatsen nu de sista veckorna.
 
Tur då att jag nu går på en kurs i stresshantering! Kursen hålls av Studenthälsan och omfattar fyra tillfällen, där jag får lära mig om "Stress, livsstil och studier". Vi läser en kort och bra bok, har lite hemuppgifter, lyssnar på föreläsningar, diskuterar och får prova på olika avstressande övningar. Rekommenderas! 

Kommentera

Publiceras ej